Selamat datang ke Videoblog Panduan Bina Badan!
Blog ini disusun khusus untuk peminat bina badan yang inginkan panduan & tips bina badan yang percuma, mudah, ringkas atau murah. Dalam blog ini, anda akan dipaparkan dengan video teknik bina badan disertakan tips dan panduan praktikal untuk latihan bina badan. Hampir kesemua latihan bina badan yang dipaparkan boleh dilakukan dirumah atau tempat kediaman anda, tanpa menghabiskan wang di gim. Untuk makluman anda, tips & panduan bina badan dalam blog ini akan sentiasa dikemaskini dengan tips & video bina badan terbaru untuk kemudahan anda.
Selamat membina badan berotot!

5 Panduan & Tips Diet Yang Berkesan Untuk Kuruskan Badan




Untuk benar-benar melihat hasil terbaik daripada mana-mana pelan diet anda pilih untuk diamalkan dalam usaha untuk kuruskan badan, anda perlu mengetahui beberapa 'undang2 diet'. Ini adalah garis panduan yang perlu dipatuhi jika anda akan melihat keputusan yang lebih hebat yang akan membantu kuruskan badan anda dan mendapatkan berat badan yang sesuai.


Malangnya, ramai orang terlepas satu atau lebih daripada ini dan ia banyak mengganggu usaha mereka mencapai kejayaan dalam mendapatkan bentuk badan & berat badan yang diidamkan.


Ingin mengetahui lebih lanjut? Semak senarai lima panduan diet berkesan di bawah.



1. Anda Perlu Makan Lebih Protein


Daripada semua makanan yang anda boleh makan ketika kehilangan diet lemak, protein mungkin yang paling penting. Protein membantu kelaparan pertempuran, ia membantu menstabilkan tahap glukosa darah, dan ia membantu mencegah otot tanpa lemak kerugian besar-besaran. Ini seterusnya membantu mempercepatkan metabolisme anda dan mempercepatkan proses membakar lemak.


Jangan biarkan pengambilan diet protein anda dalam kadar yang sedikit. Sasarkan untuk makan beberapa jenis sumber protein dalam setiap hidangan dan kudapan yang anda makan.


2. Anda perlu makan dengan kerap


Walaupun konsep ini bahawa metabolisme anda akan meningkat lebih kerap bila anda makan tidak sepenuhnya tepat - sebagai rangsangan yang anda dapat selepas makan secara langsung berkaitan dengan saiz hidangan kerana makan kerap dalam saiz hidangan yang kecil/sederhana akan membantu untuk elakkan kelaparan selang 2-3 jam.


Dengan sering makan pada selang 2-3 jam sepanjang hari, ini akan membantu mengelakkan ketagihan makanan, rendah tenaga, dan membuat ia lebih mudah untuk berpegang kepada program diet anda.


3. Anda perlu makan makanan yang segar & tidak diproses


Apabila memilih makanan anda, makanan segar adalah satu kemestian. Kita hidup dalam dunia di mana makanan yang diproses adalah terhidang di setiap sudut dan hanya menunggu untuk menyebabkan kita makan & menaikkan berat badan.


Buang tabiat makan makanan segera ini dan anda benar-benar akan memberikan diet anda rangsangan yang baik. Fokus pada makanan dalam keadaan semula jadi mereka - buah-buahan segar dan sayur-sayuran, bijirin penuh, lemak sihat dan minyak, dan protein tanpa lemak.


Jika anda hanya membuat satu perubahan kepada pelan diet anda, buatlah perubahan di atas dan anda akan dapati manfaatnya sangat besar pada diet anda.


4. Anda Perlu Tetapkan Matlamat Jangka Pendek


Satu peraturan diet yang anda perlu patuhi dan ikut adalah untuk sentiasa menetapkan matlamat jangka pendek untuk diri sendiri. Fikirkan tentang apa yang anda lakukan di sini dan sekarang, bukan beberapa bulan dari sekarang. Ia terlalu mudah untuk lupa matlamat anda jika hal ini akan berlaku enam bulan hingga setahun lagi.


Cuba berfikir dalam segmen tiga minggu. Tiga minggu adalah kira-kira berapa lama masa diambil untuk membentuk & membina tabiat yang baik, begitu juga dengan jumlah yang masa yang
sempurna untuk anda membina tingkah laku yang akan bertahan dalam ujian masa.

Inilah sebabnya Diet 3 minggu telah dicipta. Ia akan membantu anda kekal bermotivasi dan konsisten sehingga anda tidak perlu untuk berfikir tentang membuat perubahan lagi - ia hanya akan menjadi automatik.


5. Anda perlu berhenti membandingkan diri dengan orang lain


Akhir sekali, berhenti membandingkan diri anda dengan orang lain. Sedar bahawa ini adalah perjalanan anda sendiri dan badan anda sendiri. Ia tidak seperti orang lain, anda tidak boleh mengharapkan untuk melihat hasil yang sama seperti orang lain.


Sebaliknya, mula membandingkan diri anda hari ini untuk diri anda daripada semalam. Ini akan memberikan anda semua maklumat yang anda perlu tahu. Jika setiap hari anda mendapat yang lebih baik, anda berjaya dalam perjalanan anda.


Jadi fahamkan dan amalkan 5 perintah hukum diet dalam fikiran anda. Beri tumpuan kepada 5 tips ini dan anda boleh merasa yakin bahawa anda sedang menuju ke arah yang betul.



SUPPLEMEN BINA BADAN YANG DISYORKAN